Tuesday 17 April 2012

Hujan dalam Hati

Hmm, I don't know what I felt these day. Semua macam bercampur aduk. Nafas pun macam tak lengkap sekarang. I wonder why. Nothing comes easy in the world, betul tak tipu. Seriously aku tak tahu macam mana nak describe my feeling today. Kadang-kadang aku rasa macam nak lari jauh-jauh. I'm tired of everything. I feel isolated at times and this place. Even with my own friends. Tapi mungkin perasaan aku saja.

But seriously kat sini aku perlu melalui dimana aku perlu memahami orang lain, sedangkan orang lain tidak perlu memahami aku. Aku perlu menjaga perasaan orang lain, sedangkan orang lain tidak perlu menjaga perasaan aku. Mereka memandang aku 'kebal', 'kuat', tapi mereka terlupa aku ada 'jiwa'. Aku suka potpet potpet tapi bukan berkisar perasaan aku. Kerana mungkin aku lebih kepada 'menjaga' perasaan orang sekeliling aku. Aku fikir nanti aku akan 'melukakan' hati mereka. Aku cuba kukuhkan benteng kesabaran aku, takut nanti tiba-tiba runtuh. Dan sekarang aku menjadi lebih faham. Sebab tu aku cuba untuk sentiasa tersenyum. Kerana aku memahami dunia ini begitu, maka cara utama untuk aku bahagia disini adalah dengan positif.

Sebahagia mana aku sekarang, aku tak lupa bahagia dulu. Aku tetap rindu dulu, sampai aku betul-betul move on. Aku tahu bersyukur sekarang. Sebab aku tahu apa rasa bila orang take for granted dan bila aku selalu take for granted orang sekeliling aku. Aku tak nak jadi serapuh awan. Yep, pada aku awan tu rapuh. Bila-bila masa dia boleh runtuh, jatuh basahkan orang dibawah. Nasib mungkin akan jadi baik kalau ada jejantas dan payung. Alhamdulillah :')


RINDU TEMPAT NI !
*rasa nak lari balik sini semula.


RINDU NAK NAIK TENGGILING KE KELAS !
> hanya ada di UITM MACHANG jee .


RINDU NAK MAIN OMBAK LAGI !!
o::before final exam dulu-dulu .

Rindu. Rindu nak balik kat masa dulu-dulu. BAHAGIA lah dulu. Doraemon tolonggg ! putarkan masa. dah dah tidur ! ESOK KEJE SHIFT PAGI. PASTU LEWAT BANGUN MULA LA TERGOPOH GAPAH. HUSHH !

p/s : tak sampai 2 weeks je lagi in clinical area, then final exam will coming. nak habiskan sisa-sisa masa 2 minggu practical di wad ni dengan sebaik mungkin. Wish a luck ! :)


No comments:

Post a Comment